Mensen hebben inspiratie nodig om tot bloei te komen. Broedgebied is een platform voor inspiratie en creativiteit. De initiatiefnemers van Broedgebied geloven dat het belangrijk is om mensen en ideeen een plek te geven waar ze laten zien wat ze kunnen en willen. De mensen die bij Broedgebied actief zijn voelen zich betrokken bij de samenleving en willen een positief kritische invloed uitoefenen op de maatschappij. Zij doen dit met hoofd, hart en handen. De drie pijlers waarop het platform rust zijn: creativiteit, training en christelijke spiritualiteit. Broedgebied heeft bijvoorbeeld een vierdaagse training ontwikkeld onder de naam Kopstukken: 'Bevlogen verschil maken'. Deze training is voor jonge getalenteerde mensen die een droom of een (vaag) idee hebben die ze willen realiseren. Ook organiseerde Broedgebied bezinningsweekenden voor dertigers: 'Waar wacht je nog op?' en 'Onder de loep' waar deelnemers zich samen met anderen op de koers van hun leven orienteerden. De typografie in het logo van Broedgebied vormt een ei. De promotieuitingen zijn divers maar herkenbaar door het kleurgebruik en de typografie.